skip to Main Content
El Mindful Eating, Tendència Alimentària Del Moment

El Mindful eating, tendència alimentària del moment

El Mindful eating, conegut també com a “alimentació conscient”, és un estil de vida, una tècnica centrada a millorar els nostres hàbits alimentaris. Així doncs, es tracta de menjar a poc a poc i de manera conscient, per tal de detectar si mengem per gana o necessitat, i poder saber quan estem tips o quan el nostre cos no necessita ingerir res més. 

Si ens hi fixem, durant els àpats sempre mirem la televisió o el mòbil, fent que aquests estímuls no ens deixin centrar en la nostra necessitat física per alimentar-nos. Per tant, aquesta tècnica diferencia la gana psicològica de la fisiològica, aportant grans beneficis al nostre cos. 

Com puc introduir-me al mindful eating?

  1. Hidrata’t bé abans de menjar: Beure un got d’aigua abans de cada àpat contribueix a reduir l’ansietat, augmentant la sensació de sacietat. 
  2. Seu en una cadira i menja en un espai tranquil: Aquests dos factors t’ajudaran a concentrar-te en les sensacions fisiològiques del teu cos, fent que mengis només si és necessari. Menjar assegut en una cadira (i no en un sofà), amb una taula grossa i ben parada farà que mengem sense presses. 
  3. Mastega lentament: És important que assaborim els aliments, ja que així gaudirem més de cada àpat i se’ns farà més fàcil la digestió. 
  4. Tingues una dieta variada: Per poder aplicar el mindful eating cal ingerir tots els nutrients que el nostre cos necessita, per tant, hem de menjar de forma variada i responsable. 
  5. Canvia la mentalitat: El punt clau per triomfar és aprendre a controlar la ment. Així doncs, no hem de menjar per estrès o ansietat, aprenent a calmar-nos amb la respiració. Si et sents estressat/da o tens un dia de bojos i et ve la gana, intenta respirar profundament unes 10 vegades i preguntar-te si realment tens gana o si, simplement, pots calmar la sensació d’angoixa amb música o fent alguna altra activitat. 

Ser conscients de quan i per què mengem farà que ens sentim molt més bé amb nosaltres mateixos, cuidant el nostre cos sense la necessitat de fer dieta. Tanmateix, ajudaràs a reduir l’estrès, l’ansietat i fins i tot l’insomni. Menjar de manera conscient és un gran pas per millorar el teu estat d’ànim i la teva salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Back To Top